İl düzeyinde nüfus ve vatandaşlık hizmetlerinin mevzuata uygun ve düzenli bir biçimde yürütmesini ve nüfus ve aile kütüklerinin eksiksiz, düzenli, sürekli ve güncel bir biçimde tutulmasını sağlamak, bu amaçla gereken önlemleri almak ve uygulamak.
Nüfus idarelerine görev yükleyen mevzuatın uygulanmasını sağlamak.
Valilik Makamının, Bakanlık, İlçeler ve diğer kurumlarla olan nüfus hizmetlerine ilişkin koordinasyonu sağlamak.
İl içerisinde nüfus ve vatandaşlık işlerine ait ödeneklerin harcamasına ilişkin bütçe, tahakkuk, ayniyat ve diğer işleri yapmak.
İl düzeyinde kişisel hal olayları ve istatistiklerini tutmak, bakanlığa göndermek ve istendiği takdirde idarelere vermek.
Vatandaşlık başvuru inceleme komisyonuyla ilgili sekretarya görevini yapmak.
Nüfus müdürlüğü personelinin tüm özlük işlemlerini yürütmek ve dosyalarını tutmak.
Nüfus hizmetlerinin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi için halkla ilişkileri düzenlemek ve halkın bu hizmetlere katkısını sağlamak amacıyla gerekli girişimlerde bulunmak.